Boost din forbrænding

Forbrændingen er den ”knap” vi kan skrue op og ned for der enten hjælper til at et øget vægttab eller det modsatte:øget vægt.

Du kan selv gøre meget for at skrue op for din forbrænding gennem kost, træning og søvn.

Optimer din forbrænding fra morgenstunden:

Alt for mange spiser for mange kulhydrater til morgenmad, og det hjælper ikke din forbrænding fra start. Hvis du derimod justerer din morgenmad og indtager mere protein kan du booste din forbrænding med op til 30% mere. Proteinholdige madvarer som kød, fisk, fjerkræ, æg og ost og med monoumættet fedt fra f.eks. olivenolie, hasselnødder, mandler og avokado. Og drik rigeligt med vand. Du kan også speede forbrændingen op med grøn te. Det indeholder en stor mængde antioxidanter, som øger stofskiftet og hjælper kroppen med at slippe af med fedtet.

Hjælp din forbrænding i gang med flere proteiner:

Proteiner opbygger alle vores muskler og celler i kroppen. Du kan derfor ikke undvære proteiner – især ikke, når du træner. Træning nedbryder nemlig musklerne, som så skal genopbygges igen for at blive stærkere. Proteiner mætter også rigtig godt og er med til at holde blodsukkeret stabilt. Fordel dit proteinindtag jævnt over hele dagen og fokusér på at få dem fra magert kød, fjerkræ, fisk, nødder og æg.

BOOST DIN FORBRÆNDING

Sæt fokus på din forbrænding i din træning:

Mange tror at flere timer på løbebåndet om ugen sætter deres forbrænding I vejret, men tværtimod skal du fokusrere helt anderledes.

Fokusér på effektiv styrketrænig og intervaltræning. Hos FitxpressDk kombinerer vi intens stryketræning med højintense intervaller med cardio –de to ting kombineret optimerer din blodsukkerregulering og fedtforbrænding – også i hvile!

 

Din træner kan give dig mange flere gode tips og råd til at få en højere forbrænding så kom endelig og spørg!

 

Vi ses hos FitxpressDk !