Hvad er EMS træning?

EMS er fremkaldelse af muskelsammentrækninger ved brugen af elektriske impulser.

Lyder det alt for videnskabeligt?

Det er faktisk ret simpelt…

EMS TRÆNING kan bruges som et træningsværktøj, til genoptræning af ryggen, som forebyggende redskab og skønhedsredskab. Impulsen genereres af en enhed og afgives gennem elektroder på huden direkte til musklerne, der skal stimuleres. Impulserne får musklerne til at trække sig sammen, og virker nøjagtig som den faktiske muskelbevægelse, der bliver skabt, når vores hjerne fortæller kroppen, at en muskel skal aktiveres.

Det er 21 århundredes træning. Træn smart!

muskel ems træning


Genoptræning af ryggen

Da der er indbygget elektroder langs rygsøjlen i træningsdragten, bliver disse, ellers sjældent trænede muskler også aktiveret. Det gør musklerne stærkere og kan dermed afhjælpe rygproblemer.

Spar tid

Fordi alle kroppens muskler bliver aktiveret på samme tid med EMS TRÆNING, skal man kun bruge 20 minutters træning.

Opbyg musklerne

Elektroderne er placeret direkte på kroppen og aktiverer hver enkelt muskelgruppe, så alle impulser når deres mål.

Opnå din idealvægt

EMS TRÆNING er en styrketræning, som øger forbrændingen af kalorier og er dermed et meget effektivt værktøj til at forbrænde unødvendigt fedt og opnå vægttabt.

Aflastning af led

De elektriske impulser arbejder direkte med musklerne, så leddene ikke bliver belastet. Overbelastning, som ofte er tilfældet ved konventionel vægttræning, undgås ved EMS træning.

Afbalancering af muskulatur

De indbyggede elektroder kan stimulere og træne specifikke eller alle muskelgrupper. På denne måde kan de ellers “svage dele” af kroppen blive styrket.

OPTIMER DIT LIV

Din kropsholdning og dit velvære vil forbedres. Stimulationen af de elektriske impulser, virker også på dybereliggende muskler. Blodcirkulation af muskulatur og bindevæv bliver bedre. Dette vil give dig en mere fast og tonet krop. Det er en effektiv behandling af cellulite. Dine knogler bliver stærkere og mere modstandsdygtige over for knoglebrud.

EMS træning forebygger knogleskørhed.

Formål med EMS træning

ELEKTRONISK MUSKEL STIMULERING EMS

Sport og fitness spiller en stor rolle I vores liv. Et balanceret træningsprogram er essentielt for alle. Vi er selv ansvarlige for at bibeholde og forbedre vores gode helbred. Fysisk aktivitet har en positive effekt på hele kroppen og på vores generelle velbefindende. Aktive mennesker er I bedre humør, mindre syge og holder sig slanke og i god form, i længere tid. EMS træning retter sig mod hele kroppen. Forbedring af muskelmassen forstærker understøttelsen af hele kroppen og rygraden. Teknisk set, trænes hele kroppen med EMS systemet, ved brug af elektroniske impulser. Vores centralnervesystem udsender almindeligvis elektriske impulser, der kontrollerer vores muskel funktioner. Elektronisk Muskel Stimulering fungerer ved at en elektrisk impuls sendes igennem din muskel, hvorved den trækker sig sammen og herved opnåes den samme synlig effekt som opnås i ved normal træning i et motionscenter. EMS intensiverer blot processen, ved at nå ud i de dybere muskel lag, som ellers er svære at aktivere ved konventionel træning.

FITNESS

Med EMS trænes stort set alle muskelgrupper, de dybereliggende muskelgrupper aktiveres simultant og intensivt. Efter 20 minutters EMS træning er musklerne gennemtrænede. Musklerne begynder at regenerere, hvilket kan vare helt op til en uge. I denne periode stiger behovet for kalorier fordi stofskifte og enzym aktiviteten stiger, samtidig med at kroppens fedtprocent reduceres. Med EMS træning kan du opnå en reduktion af kropsvolumen, specielt i problemområderne (omkring livet, hofterne, baller og lår). Hos kvinder ses en opstramning af bryst og arme og hos mænd øges muskelmassen på arme, bryst, ryg, mave, samt ved ben muskulaturen.

BUSINESS

I erhvervslivet spiller motion også en vigtig rolle. Mangel på motion, der ofte resulterer i fedme, er én af de risikofaktorer der medfører hjertekarsygdomme og forhøjer risikoen for at udvikle kroniske sygdomme. Hos erhvervsfolk er tidsmangel, desværre ofte hovedårsagen til mangel på motion. Med EMS træning kan du, med kun 2×20 minutters træning om ugen, opretholde dit helbred, dit velbefindende, din udholdenhed og din livskvalitet.

GRAVIDITET

Efter en fødsel, er et af de mest hyppige problemer for kvinder, at komme af med de ekstra kilo fra graviditeten, der har sat sig på maven og hofterne. På grund af hormonelle forstyrrelser, er det abdominale område og bækkenbunden yderligere svækket. EMS er ideel for efterfødsels træning. Det er en effektiv og skånsom måde at træne bækkenbunden, opstramme huden og reducere fedtprocenten på. EMS træning viser synlige resultater efter bare et få gange. Otte uger efter en fødsel, og efter lægelig vejledning, kan kvinder, som hovedregel, genoptage træningen med EMS.

POWER SPORT

EMS træning er velegnet som ekstra træning for atleter og professionelle idrætsudøvere. EMS som træningsredskab, i kombination med konventionel træning, giver hurtige resultater, i forhold til styrke, high–‐speed performance og udholdenhed. Denne form for træning er specielt velegnet til idrætsudøvere der gerne vil styrke deres reaktionshastighed. Træning med EMS øger koordinationen mellem musklerne og inde i selve musklerne. Under selve træningen er 90% af kroppens muskler aktiveret samtidigt, da hver muskelsammentrækning er stærkere i styrke og med en højere intensitet end ved konventionel træning.

VITALITET

Uden korrekt træning forfalder kroppens naturlige styrke efter 30 års alderen. Over et livsforløb opstår der ofte problemer med mobiliteten og det er derfor vigtigt at opbygge og vedligeholde musklerne. Dette muskelopbyggende træningsprogram hjælper med at forbygge problemer i forhold til kropsholdning, muskler og led. EMS styrker og opbygger det muskulære system og hele bevægelsesapparatet.

SUNDHED

EMS har været anvendt i årtier, både indenfor medicin, forebyggelse og genoptræning. EMS benyttes ved behandling af slap blæremuskulatur, muskelopbygning efter operation, ved slap bækkenbund, muskelspændinger og rygsmerter. EMS træning er optimal når det kommer til genoptræning af specifikke muskler eller grupper af muskler. Alle øvelser kan udføres liggende og stående.